En helt underbar helg in the city!

Gud va kul vi har haft!
Vi har inte direkt vart jätte turistiga, de blev med strosa runt, shoppa och festa!

Fredag - Började inte så jätte bra! haha, vaknade av att frida stog i mitt rum, hade forsovit mig en timme! så jag flög upp ur sängen och slängde ihop väskan och sen ut genom dörren, tur att jag hade duschat på kvällen!
Bussen gick i från boston kl 7 och vi var i NYC vid 11 tiden.
Vi gick en väldigt svettig och varm promenad några block till hotellet och checkade in.
Sen gick vi ut på staden, fråga mig inte vart för jag va helt lost hela helgen typ, jag hittar ju lite i new york men just den här gången följde jag med frida mest hela tiden, haha!
Vi åt lunch på ett jätte mysigt sallads och mackställe kind of. och sen blev de lite shopping, ett par skor och 2 linnen.
efter en lång vandring så gick vi tillbaka till hotellet och sov en liten nap och sen gjorde vi iordning oss för en ute kväll!
Vi började med vin på rummet och sen sushi och vin på en super mysig resturang som heter aquamarin! rekomenderar verkligen om man vill ha bra sushi!
Där träffade vi en gubbe på 51 år från sverige som bjöd på ännu mer vin och bartendern bjöd på shot :)
Efter lite för mycket vin så drog vi vidare till meatpacking för att gå på clubbar! vi gick först in på en bar typ, men de va inte så jätte kul så vi smugglade in oss på en bar som låg högst upp i en byggnad super cool verkligen, men människorna där, not so hot! sen åkte vi hemåt sådär runt 4 tiden, men ett stop på DD!


Jag och Frida!


Sushi!

Frida och Mr. 51 från swe!

Lördag - försov mig igen, lite med med flit den här gången! gick upp kl halv 12!
Då satte vi på oss träningskläderna och började vandra! Blev en lång promenad i Central pak, super mysigt verkigen! och där såg jag mitt första hånglande bög par, vad jag kan komma på iaf! och jag har inset att under året har jag gått ifrån att tycka att de är konstigt till att tycka att de är gulligt med bögar!
Sen blev de lite mer shoping, ett par styumpbrallor och sen ett linne till kvällens outfit!
Innan vi gick hem till hotelet så åt vi lite middag på en maxikanskresturang, super gott!
Hem, ducha och sätt på ansiktet!
Och sen ut och partaja! Gick först till en bar och drack nårga margaritas och sen drog vi vidare till ett ställe som vår kära steffan från kvällen innan hade tipsat om!
Väll där så stöter vi på ett par gubbar som frågar om vi vill med dom in på en klubb! visst säger vi! De visar sig senare vara clubägaren! han har eget bord har till och med egen bartender och gratis är gott eller hur?
Sen tröttnade vi lite! så vi gick vidare till stället mitt emot, och lyckas på något vis komma in gratis där med! och före alla andra i kön! man kan ju undra hur de gick till!
Inne på den cluben va helrören uppradade! I NYC måste man som kille typ köpa ett helrör för att komma in, måste ju säga att de är fördel att vara tjej i de läget! Jätte coolclub verkligen!
Och frida lyckas flörta in sig hos en riktig grekis gud, som har b-day party och han bjöd in oss till hans bord!
Av någon anledning så gick vi där ifrån fråga mig verkligen inte varför, för de kommer jag inte ihåg!
i försökte också komma in på pink elephant men så långt räckte inte turen! så vi tog taxi till DD igen och sen hem till Hotelet, och där någon stans på vägen lyckas jag taoppa bort mina skor! Spliter nya steve maden shoes! dummadummadumma mig! hur satan lyckas jag? skor ska man ha på fötterna och ingen annanstans!







Fridas grek! är dom inte söta tillsammans?
 
Söndag - vaknade tidigare än dagen innan, blev frukost och sen blev de att leta på ett internet caffe vilket va lättare sagt än gjort, irrade runt i flera timmas innan vi hittade ett! Men de kändes som de va mödan värt!
Efter de så skulle vi gå till ett Frozen yought place som frida viste om, men hon viste inte exakt vart de låg!
men där snurrade vi runt minst lika länge och letade efter de! och när vi va framme va vi mer än värda froyoo!
Sen blev de taxi tillbaka för vi orkade inte gå ett steg till, hade helt sjukt ont i fötterna! och sen va de dax att dra sig till bussen för hemfärd!

Tack frida för en underbar helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0